מאמרים

כל מה שרציתם לדעת על ויברטור

()

ויברטור הוא אביזר מין רוטט שמטרתו לגרות את מערכת העצבים ולגרום לתחושת עונג. ישנם סוגים ומינים רבים של ויברטורים. חלקם דמויי פין וחלקם מגיעים בצורות אחרות. ויברטורים נחשבים לצעצועי מין פופולאריים במיוחד והשימוש העיקרי בהם הינו למטרת אוננות וכיום ויברטור לגבר היא כבר לא מילה גסה. בעזרת ויברטור ניתן להגיע לסיפוק מיני במהירות ובקלות רבה והוא מאפשר להגיע לאורגזמות חזקות במיוחד. משום כך, מטפלי מין ממליצים על ויברטורים לנשים אשר מתקשות להגיע לאורגזמה באופנים אחרים.

כיצד פועל ויברטור

ויברטור הוא אביזר מכני המפיק ויברציות ורעידות. הרעידות מופקות בעזרת מנוע חשמלי קטן או גדול בהתאם לצורך. בבסיס המנוע ישנו גל הינע עם משקולת זעירה המסתובבת במהירות וגורמת למכשיר לרטוט. ישנם ויברטורים המשמשים לצרכים שונים בתעשיות שונות. ניתן למצוא אותם למשל גם בסמארטפונים, זמזמים ופעמוני דלת. ישנם ויברטורים המשמשים גם לצרכי מסאז'. הרעידות שהם מפיקים מסייעות להגברת זרימת הדם ולהרגעת השרירים. ויברטורים מודרניים בתעשיית המין הינם מכשירים המופעלים בעזרת סוללות הניתנות להטענה. 

סוגים שונים של ויברטורים

  • ניתן למצוא ויברטורים באין ספור צורות ומבנים. חלקם מותאמים למבנה כף היד וחלקם גדולים הרבה יותר. גודלם של מרבית הוויברטורים המיועדים להחדרה אנאלית או נרתיקית הוא כגודל הפין הממוצע. ניתן לחלק את סוגי הוויברטורים למספר קטגוריות עיקריות אשר עליהן נפרט להלן:
  • ויברטור המשמש לגירוי הדגדגן הנשי – ויברטור מוארך אשר לרוב ניתן למצוא בקצהו עיגול ביצתי המיועד להצמדה לאזור הדגדגן. אזור העיגול מפיק ויברציות אשר גורמות לגירוי מוגבר של הדגדגן.
  • ויברטורים בצורת דילדו – ויברטורים אלו מדמים את איבר המין הגברי. גודלם הוא בדרך כלל כגודלו של הפין הממוצע והם מיועדים להחדרה אל פי הטבעת או הנרתיק. הם עשויים להיות מיוצרים מפלסטיק, סיליקון, גומי או לטקס. 
  • ביצת אהבה – ויברטור המעוצב בצורת ביצה רוטטת המיועדת להחדרה אל הנרתיק או פי הטבעת.
  • ארנב – ויברטור המעוצב עם שני אזורי גירוי הנראים כמו מעין אוזני ארנב. ויברטור זה מיועד להחדרה אל הנרתיק והוא מגרה גם את הנרתיק וגם את אזור הדגדגן.
  • ויברטור לגירוי נקודת הג'יסוג זה של ויברטור מעוצב בצורה מעוקלת הנועדה לאפשר גירוי של נקודת הג'י אצל גברים ונשים. הוא מגיע עם ציפוי רך שעשוי על פי רוב מסיליקון. 
  • ויברטורים בשלט רחוק – ויברטורים הניתנים לתכנות ולשליטה בעזרת שלט רחוק.
  • פוקט רוקטויברטורים קטנים וקומפקטיים אלו אינם מיועדים להחדרה אלא לגירוי של נקודת הג'י ואזור הפטמות אצל נשים. יתרונם הבולט הוא בגודל הזעיר שלהם המאפשר נשיאה בתיק קטן בצורה דיסקרטית.

ויברטורים בעבר ובהווה

הוויברטור הומצא במאה ה-19 ושימש בתחילת דרכו כאמצעי לשיכוך כאבים והקלה בסימפטומים של מחלות שונות. הוויברטור הופיע לראשונה בתעשיית המין בשנות העשרים של המאה שעברה, אך נכנס ללב המיינסטרים של תעשיית המין החל משנות השישים ואילך. בשנים אלו החלו להתפתח מגוון של ויברטורים מסוגים שונים וגם ההיצע הלך וגדל עד שהגיע להיקפים המוכרים לנו היום.

/ 5.